2014. február 14., péntek

Mentsük meg Kökényt!

Ez történik Annával, amikor meg akar valakit menteni:

Ha már ennyire beindultam, próbálok valami nemes célt javasolni a szivárványosoknak is. Mint mondjuk: küzdelem a bálnák megmentéséért, az éhező afrikaiak megsegítése, esetleg a világbéke megteremtése…

Senki nem vevő semmire. Réka és Gergő folyton egymásra bazsalyognak, Kökény a körmeit piszkálgatja elmélyülten, Orsi megtalálta a polcomon az „Álomfogókat”, és azt lapozgatja, Bence meg… Talán az egyetlen, aki látszólag figyel rám, de ő se mond semmit a nagyszabású terveimre.
- Az igazság az, hogy ezek a törekvések túl távoliak számomra. – szólal meg végül Réka, egy percre kibontakozva Gergő karjai közül. – Tudjátok, hogy is van az a mondat, hogy a nagy célokra gondolva kicsivel kezdje az ember a változtatást?
- Gondolkodj globálisan, cselekedj lokálisan! – dörmögi az orra alá Kökény.

- Nekem jobban tetszett a Réka mondata, azt legalább értettem magyarul.
- Jól van Gergő, a lényeg, hogy akkor csináljunk valamit helyben. – Szünet. – De mit?
- Mentsük meg a kertvárosi bálnákat!
- Hogy te mekkora barom tudsz lenni! – csap egyet Bence a haverja hátára. Orsin meg látom, hogy felnézett végre a könyvből, és valamin nagyon töri a fejét. Csak megmenti végre a helyzetet.
- Szedjünk, mondjuk, szemetet! – Mégsem.

- Szemetet? Könyörgöm, minden csupa hó! Azt se látjuk, hogy hol a szemét.
- Pedig biztos van. – mondja Zsófi bölcsen. – Valahol.
- Akkor ezzel az akcióval várjuk meg esetleg az olvadást.
- Miért nem akartok inkább embereken segíteni? – kérdi Kökény.
- Én az előbb javasoltam az etióp kisgyerekeket… - mentegetőzöm.

- A környezetünkben is biztosan vannak olyanok, akik segítségre szorulnak.
- Hol? – néz körül Gergő idétlenül. – Itt nem látok egy öreg nénit vagy éhező afrikait sem. – Nevetünk.
- Viszont itt vagyok például én. – szól Kökény, és a nevetés rögtön elül. – Elegem van a folytonos iskolai piszkálódásokból. Mindig engem gúnyolnak…
- Már bocs, haver, de te… - gyilkos pillantásommal azonnal elhallgattatom Gergőt, aki valószínűleg Kökény bénaságára akart célozni.
- Szerintem üsd le őket! – Zsófi az egyszerű és harcias megoldások híve.
- Figyelj, Kökény! – Bence egy békésebb módszert javasol. - Nekem van egy ötletem. Csukd be egyszerűen a füledet! Tudod: itt be, itt ki.
- És ami a legfontosabb: gyere mindig hozzánk, ha valami bánt. Mi mindig melletted állunk.
- Ó, Anna, - szipog Gergő, - ez olyan megható volt. – És könnyeket színlelve a nyakamba borul. Ettől meg én borulok, el.
- Hé, hagyod őt békén! – Bence egy párnával ad nyomatékot a szavainak. Gergő visszadobja, de Réka is beszáll, hogy megvédje a barátját.


Ááá! Pont annyi párnám van, ahány színe a Szivárványnak. Szegény Kökény! A megmentésére irányuló hadművelet brutális párnacsatába fullad.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése