2013. november 13., szerda

Magamról - hosszabban

Szóval, Réka vagyok. 39 éves. A Te szemedben bizonyára már „vén csont”. Pedig, bármily hihetetlennek tűnik, én is voltam valaha kamasz. Igaz, hogy akkoriban még egy lakótelepi panellakásban éltem és úttörőnyakkendőt hordtam. Az is igaz, hogy negyedszázada nem lehetett 128 tévécsatornát fogni, mobiltelefon se létezett, és az internetnek még a hírét se hallottuk, de a lényeg ugyanaz volt nekünk akkor, mint egy mai tizenéves számára. Barátságok, összeveszések és kibékülések, osztályközösség, bulik, lázadás, fiúk, szerelem...
Mostanában sokat gondolok vissza azokra az időkre. Elolvastam a régi naplóimat, a leveleimet, kotorásztam az emlékek fiókjában. Talán azért is ez a nosztalgiázás, mert a legnagyobb lányom is menthetetlenül belépett ebbe a korba (tizenhárom éves). Küzdök is vele rendesen. Lusta, szemtelen, visszabeszélős, lázadó, satöbbi. Pont olyan, mint Te is, kedves Olvasó. Kérdeztem is édesanyámat döbbenten: „Te jó ég! Én is ilyen voltam?”. Mire ő, mosolyogva: „Kislányom, még sokkal ilyenebb!” És akkor eszembe jutott, milyen kibírhatatlan tudtam én lenni tizenévesen. (Példának okáért egyszer el is akartam szökni otthonról. A dühöngéseimről most inkább ne is essék szó.)
Próbálom hát megérteni a lányomat. Próbálom megérteni magamat. Próbálom megérteni, mi is zajlik legbelül egy emberben, amikor ebbe a báb-állapotba kerül. Amikor már nem lárva, de még nem pillangó.
És, mivel szenvedélyem az írás, próbálom ezt az egészet írott formába ölteni.
Hát, valahogy így indult útjára az Anna-sorozat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése