2013. november 13., szerda

Az Anna-sorozat

                                      

        Hogy mi is ez az Anna-sorozat? Igazából már majdnem húsz éve motoszkál a fejemben az alaptörténet, de jó ideig pihent az íróasztal-fiókban (azaz a számítógépen). Sőt, az is lehet, hogy akkor indult útjára, amikor úgy tizenkét évesen elkezdtem életem első regényét írni (egy kockás spirálfüzetbe). Tiniként aztán tulajdonképpen elég sok könyvbe belekezdtem, olyan témákról, mint új lány az osztályban, vagy üdülés a Balatonon, avagy nyári tábor, de egyik se lett húsz-harminc oldalnál hosszabb.

          Körülbelül egy éve történt (amikor már az ötödik gyermekem is kezdett nagyobb lenni, és én végre újra éreztem azt, hogy nemcsak anya vagyok, hanem önálló emberi lény is), hogy felmerült bennem a gondolat: talán ideje lenne, hogy végre ne csak elkezdjek egy regényt, hanem be is fejezzem. Elővettem hát a régi alap-ötletet, és elkezdtem írni, írni, írni… Eredetileg persze csak egy kötetről lett volna szó, de amikor belelendültem, egyértelművé vált, hogy nincs megállás.
            Ez az ifjúsági regénysorozat tehát tizenkét részből áll (fog állni, ha egyszer majd teljesen elkészülök vele). Igazából hat plusz hat részből, hogy pontosan fogalmazzak. A könyvek egy hatosztályos középiskola egy-egy tanévét kísérik végig, illetve minden nyáron egy-egy egyhetes eseményt (tábor, utazás, üdülés) dolgoznak fel. Mostanra az első résszel lettem teljesen kész, ami egyelőre a Tükör-Kép munkacímet viseli, és már dolgozom a második köteten (Tűz-Tábor).
          A főszereplő Kővári Anna, aki a kezdet kezdetén tizenkét és fél éves, most költözik családjával Kertvárosba, és a képzeletbeli Kézműves-Képző diákja lesz. (Kertvárosról is, és a Képzőről is később még részletesen fogok írni).

A szereplők természetesen kitaláltak; mégis: olyanok, mint én régen, vagy mint a nagylányom most, vagy mint bármely kamasz. A történetet múltbéli emlékeimből, mai tapasztalataimból és a képzeletemből gyúrtam össze.

A cselekmény több szálon fut: iskolai események, jó csoportközösség, remek baráti csapat, barátnők, és persze: szerelem. Annyit már most elárulhatok, hogy Anna egy múltbéli lánnyal is kapcsolatba kerül.

A sorozat további részeiben aztán persze mindegyik szál izgalmasan, érzelmesen, fordulatosan szövődik tovább: kalandos élmények, vicces helyzetek, őszinte barátság, magány, vágyódás, csalódás, szerelem, megismerés, nőiesség, szeretkezés, szabadság…

Igazából azt szeretném bemutatni, milyen változásokon megy keresztül Anna az évek során, hogyan formálódik, hogyan válik tizenkét éves kislányból tizennyolc éves nagylánnyá. Közben persze hatnak rá különböző emberek, többféle értékrend, és a csiszolódás során végül kialakul az egyénisége, és (remélem, sikerül neki): megtalálja önmagát.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése